Reklamacje
W jaki sposób złożyć reklamacje?
Reklamacje może dotyczyć:
- niedotrzymania określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia usług z przyczyn leżących po stronie Dostawcy Usług. (nieterminowa aktywacja usług, nieterminowy montaż).
- nieprawidłowości w świadczeniu usług (usterka, awaria)
- nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usułg telekomunikacyjnych (wszelkiego rodzaju opłaty).
- niezgodność umowy z zamówieniem( dot. usług).
Sposób złożenia reklamacji:
- Drogą elektroniczną na wskazany adres mailowy
- Pisemnie, kierując korespondencję na adres:
- Osobiście w Punkcie Obsługi i Sprzedaży.
- Telefonicznie:
Servcom: kontakt@virtualoperator.pl
Echostar: kontakt@virtualoperator.pl
FiberX: biuro@fiberx.pl
Virtuaoperator: biuro@virtuaoperator.pl
Echostar: Poznań, Osiedle Bolesława Chrobrego 26, pawilon nr. 11
VirtuaOperator: 00-667 Warszawa, Koszykowa 61B
FiberX: 04-902 Warszawa, ul. Chryzantemy 3
ServCom Trzemeszno: 62-240 Trzemeszno, ul. Foluska 6
ServCom Inowrocław: Inowrocław, ul. Szarych Szeregów 23B/lok. 688-100
ServCom Mogilno: 88-330 Mogilno, ul. 900-lecia 46b
Elsat Ruda Śląska: 41-706 Ruda Śląska (Halemba), ul. Kłodnicka 97
Elsat Bytom:40-907 Bytom (Szombierki), ul. Tatrzańska 2
Echostar: Poznań, Osiedle Bolesława Chrobrego 26, pawilon nr. 11 (pon-pt: 8:00-18:00, sob: 9:00-13:00)
VirtuaOperator: 00-667 Warszawa, Koszykowa 61B
FiberX: 04-902 Warszawa, ul. Chryzantemy 3 (pon-pt: 8:00-16:00)
ServCom Trzemeszno: 62-240 Trzemeszno, ul. Foluska 6 (pon-pt: 8:30-16:30)
ServCom Inowrocław: Inowrocław, ul. Szarych Szeregów 23B/lok. 688-100 (pon-pt: 9:00-17:00)
ServCom Mogilno: 88-330 Mogilno, ul. 900-lecia 46b (pon-pt: 9:00-17:00)
Elsat Ruda Śląska: 41-706 Ruda Śląska (Halemba), ul. Kłodnicka 97 [1 piętro] (pn,czw: 10:00 - 18:00, wt,pt: 8:00 - 16:00, śr: 8:00 - 18:00, sb: 8:00 - 12:00)
Elsat Bytom: 40-907 Bytom (Szombierki), ul. Tatrzańska 2(pn,śr: 9:00 - 17:00, wt,pt: 8:00 - 16:00, śr: 8:00 - 17:00)
Echostar: +48 588 588 150
VirtuaOperator: +48 22 10 22 222
FiberX: +48 22 1022 000
Servcom: +48 588 588 150
Elsat: 32 440 60 60
Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie reklamacyjne?
- Imię i nazwisko Abonenta oraz adres jego zamieszkania albo siedziby.
- Określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu.
- Przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację.
- Przydzielony reklamującemu numer telefonu, którego dotyczy reklamacja, numer ewidencyjny nadany Abonentowi przez dostawcę usług lub adres miejsca zakończenia sieci.
- Datę zawarcia Umowy i określony w niej termin rozpoczęcia świadczenia usługi (w przypadku reklamacji dotyczącej niedotrzymania z winy dostawcy usług określonego w umowie terminu rozpoczęcia świadczenia usługi).
- Wysokość kwoty odszkodowania lub zwrotu innej należności wynikających z umowy o świadczenie usług lub z przepisów prawa – w przypadku gdy reklamujący żąda ich wypłaty.
- Numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności albo wniosek o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności.
- Podpis Abonenta (w przypadku reklamacji wniesionej w formie pisemnej). Należy pamiętać, że w przypadku gdy złożona reklamacja nie spełnia ww. warunków, dostawca usług – o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego jej rozpatrzenia – wzywa reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin naniesienia poprawek nie krótszy niż 7 dni i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie jej bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
Należy także pamiętać, że w przypadku wystąpienia nieprawidłowości w świadczeniu usług w pierwszej kolejności należy skontaktować się z Działem Pomocy Technicznej bądź z Działem Obsługi Klienta (w przypadku nieprawidłowości w naliczaniu opłat), które zostały utworzone z myślą o fachowej obsłudze, a dopiero potem złożyć reklamację. Bez zgłoszenia nieprawidłowości do odpowiedniego działu nie mamy możliwości podjęcia stosownych działań w celu ich wyeliminowania.
W jakim terminie zostanie rozpatrzona złożona reklamacja?
Dostawca usług jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację na usługi w terminie 30 dni od dnia wniesienia reklamacji. Dostawca usług jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację na usługi nietelekomunikacyjne w terminie 14 dni od dnia wniesienia reklamacji
- W przypadku złożenia reklamacji osobiście przez reklamującego w jednostce, o której mowa w § 3 ust. 1, ustnie albo w formie pisemnej, upoważniona osoba reprezentująca dostawcę usług, przyjmująca reklamację, niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie
- W przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej przesyłką pocztową, telefonicznie albo w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, dostawca usług w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji potwierdza jej przyjęcie
- Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz zawiera nazwę, adres i numer telefonu jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację
- Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
Czy istnieje możliwość odwołania się od decyzji przedstawionej w odpowiedzi na reklamację?
Odpowiedź reklamacyjna jest ostatecznym rozstrzygnięciem sprawy i wyczerpuje drogę wewnętrznego postępowania reklamacyjnego. Dalsze spory cywilnoprawne pomiędzy Abonentem a dostawcą usług mogą być skierowane:
- do Prezesa UKE, jako do podmiotu uprawnionego do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (www.uke.gov.pl);
- do stałego sądu polubownego przy Prezesie UKE.
Zasady i tryb postępowania w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów oraz postępowania przed Stałym Polubownym Sądem przy Prezesie UKE określają zapisy ustawy prawo telekomunikacyjne (art. 109 i 110), ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.