Reklamacje

W jaki sposób złożyć reklamacje?

Reklamacje może dotyczyć:



Sposób złożenia reklamacji:



Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie reklamacyjne?



W jakim terminie zostanie rozpatrzona złożona reklamacja?

Dostawca usług jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację na usługi w terminie 30 dni od dnia wniesienia reklamacji. Dostawca usług jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację na usługi nietelekomunikacyjne w terminie 14 dni od dnia wniesienia reklamacji

  1. W przypadku złożenia reklamacji osobiście przez reklamującego w jednostce, o której mowa w § 3 ust. 1, ustnie albo w formie pisemnej, upoważniona osoba reprezentująca dostawcę usług, przyjmująca reklamację, niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie
  2. W przypadku złożenia reklamacji w formie pisemnej przesyłką pocztową, telefonicznie albo w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, dostawca usług w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji potwierdza jej przyjęcie
  3. Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz zawiera nazwę, adres i numer telefonu jednostki dostawcy usług rozpatrującej reklamację
  4. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.


Czy istnieje możliwość odwołania się od decyzji przedstawionej w odpowiedzi na reklamację?

Odpowiedź reklamacyjna jest ostatecznym rozstrzygnięciem sprawy i wyczerpuje drogę wewnętrznego postępowania reklamacyjnego. Dalsze spory cywilnoprawne pomiędzy Abonentem a dostawcą usług mogą być skierowane:

Zasady i tryb postępowania w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów oraz postępowania przed Stałym Polubownym Sądem przy Prezesie UKE określają zapisy ustawy prawo telekomunikacyjne (art. 109 i 110), ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz aktów wykonawczych do tych ustaw.