Informacje o zagrożeniach

INFORMACJE O ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH ZE ŚWIADCZONĄ USŁUGĄ, W TYM O SPOSOBACH OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA, PRYWATNOŚCI I DANYCH OSOBOWYCH

Szanując prywatność oraz prawa naszych Klientów, Virtual Operator Sp. z o.o., w związku ze świadczeniem usług, przetwarza tylko te dane, do których przetwarzania jest uprawniona lub zobowiązana na podstawie odpowiednich przepisów prawa. Zastosowanie mają tu w szczególności Ustawa Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. Nr 171, poz. 1800) z późniejszymi zmianami oraz ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO). Dane przetwarzane są również na podstawie aktualnych zgód wyrażonych przez Abonentów w szczególności podczas zawierania umowy oraz podczas czynności obsługowych. Odbywa się to tylko i wyłącznie w ściśle ustalonym zakresie danych, okresie i celu.

Dane przetwarzane są przez naszych pracowników w systemach informatycznych oraz poza nimi z zachowaniem najwyższej jakości wymagań określonych w wewnętrznych instrukcjach i procedurach. Dane objęte tajemnicą telekomunikacyjną udostępniane są wyłącznie uprawnionym ustawowo podmiotom.

Niezależnie od powyższego użytkownicy usług telekomunikacyjnych, a w szczególności użytkownicy usługi dostępu do Internetu stacjonarnego, poprzez stosowanie się do niżej wymienionych zasad mogą dodatkowo chronić swoje bezpieczeństwo, prywatność oraz dane osobowe podczas korzystania z usług:


Konsekwencje prawne wykorzystania usług telekomunikacyjnych w sposób niezgodny z prawem lub stanowiący rozpowszechnianie szkodliwych treści

Konsekwencje prawne wykorzystania usług telekomunikacyjnych w sposób niezgodny z prawem lub stanowiący rozpowszechnianie szkodliwych treści mogą być dwojakiego rodzaju: regulaminowe bądź prawne. Zgodnie z postanowieniami regulaminów, w stosunku do Abonentów, którzy dopuszczają się nadużyć, mogą być wyciągnięte następujące konsekwencje:


Konsekwencje prawne naruszeń są określone w szczególności w:

Konsekwencje naruszeń mogą polegać na wymierzeniu kary pozbawienia wolności, ograniczenia wolności lub grzywny oraz odebrania przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa. Szczegółowo konsekwencje dla poszczególnych naruszeń są określone w powyżej wymienionych aktach prawnych. W przypadku, gdy Dostawca Usług stwierdzi powyższe naruszenia, jest uprawniony do blokady inicjowania połączeń lub zawieszenia wszelkich usług wobec Abonenta dopuszczającego się naruszeń. Odbywa się to na zasadach określonych w regulaminach. Niezależnie, w przypadku gdy dane działanie wypełnia znamiona przestępstwa, Dostawca Usług bądź inna osoba dotknięta naruszeniem może złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do odpowiednich organów ścigania. Dostawca Usług w razie poniesienia szkody w związku z opisanymi powyżej działaniami może również skorzystać z drogi sądowej, w celu uzyskania odpowiedniego odszkodowania za poniesioną szkodę (postępowanie cywilno-prawne).


Sposoby pozasądowego rozwiązywania sporów

Spory pomiędzy Abonentem a Dostawcą Usług rozwiązywane są w pierwszej kolejności w trybie postępowania reklamacyjnego. Tryb reklamacyjny określony jest w Regulaminie Świadczenia Usług oraz Dostarczania Usług/Treści Cyfrowych. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego konsumentowi przysługuje prawo do dochodzenia swoich roszczeń w trybie pozasądowego rozwiązywania sporów prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Podstawą mediacji jest art. 109 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (Dz.U. Nr 171, poz. 1800).


Informacje dodatkowe

Więcej informacji o niezgodnych z prawem sposobach wykorzystania usług telekomunikacyjnych oraz możliwości ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych podczas korzystania z publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych znajdziecie Państwo na stronie:


https://archiwum.uke.gov.pl/badz-swiadomy-zagrozen-w-sieci-12886